Vid problem med gemensamma lås, porttelefon och fulla soprum kontakta styrelsen.
Säkringar
Du har säkringar inne i din lägenhet men det finns även säkringar i trapphusen som endast styrelsen kommer åt. Om strömmen går i lägenheten kontrollera först om någon dina säkringar löst ut. Nästa steg är att kontakta styrelsen och be dem kontrollera säkringarna i trapphusen. Du kan även kontakta Driftia men då kommer du att debiteras kostnaden för utryckning.
Akutjour
Vardagar 16.00-08.00 och helgdagar
- Driftia, telefon 08-744 09 50
Övrig tid enligt felanmälan nedan.
Felanmälan
Driftia är föreningens fastighetsskötare.
Tala om att du bor i föreningen Brf Almagrundet 1, ditt namn, vad som är fel, lägenhetsnummer samt telefonnummer och e-postadress där man kan nå dig.
- www.driftia.se/felanmalan
- Telefon vardagar 08.00-16.00: 08-744 44 33
Hissar
Kone Kundcenter
- Telefon 0771-50 00 00
Bredband, TV och IP-telefoni
Föreningen har ett fastighetsanslutningsavtal med Telia. Alla medlemmar har sedan egna avtal med Telia som hanterar tjänster till den egna lägenheten, som bredband, TV och IP-telefoni.
- Telefon vardagar 08.00-19.00, lördagar 10.00-18.00: 90 200
- Chatt vardagar 08.00-21.00, lördagar 10.00-21.00: www.telia.se/chatt
- Internet www.telia.se/privat/mitt-telia
- Support/felsökning kan även göras på www.telia.se/support
På webbplatsen Downdetector kan du kolla om det är generella störningar på nätet.
Städning
Vi har avtal om trappstädning med Evident Clean AB. Kontakta styrelsen om du har anmärkningar eller vill tipsa om något.
Parkering
Q-Park övervakar våra utomhusplatser.
- Telefon 0771-96 90 00