Garantin för fastigheten upphör (enkät)

Garantin för vår fastighet upphör den 15 mars 2019. Styrelsen för Brf Almagrundet 1 ber dig därför notera saker som du upplever som trasiga eller felaktiga i din lägenhet och i fastigheten i stort.

Vid 2-årssynen av våra 82 lägenheter som Peab genomförde i april 2016 noterades bland annat att flera boende upplevde problem med främmande matos inom lägenheter, att lampor i spiskåpa och badrumsskåp ofta går sönder, att osupptagningsförmågan på spiskåpan upplevdes som dålig samt omfattande kondensbildning på fönsterglas. Om du har dessa eller andra anmärkningar från 2‑årssynen som inte är åtgärdade, eller andra anspråk, ska du ta upp det som ett garantiärende.

Du kan ge ditt svar på det papper styrelsen delade ut den 23 januari och lämna det i föreningens brevlåda på Vingavägen 7, eller genom att fylla i ett formulär här på webben.

> Till webbformuläret *

> Skriv ut det dokument som styrelsen delade ut (pdf)

Ditt svar behövs senast den 31 januari 2019.

Vi kommer att förmedla dina eventuella garantianspråk rörande din lägenhet till Peab. Det blir sedan ett ärende mellan dig och dem. Eventuella fastighetsärenden kommer att hanteras av styrelsen.

Styrelsen, Peab och i förekommande fall deras entreprenörer kommer att ta del av dina svar och personuppgifter. Genom att lämna in ditt svar godkänner du denna hantering.

/Styrelsen 23 januari 2019, mejl garanti@brfalmagrundet1.se

* Webbformuläret kan skicka upp till 20 svar på en dag. Om du får ett felmeddelande att den kvoten har uppnåtts eller motsvarande, försök igen nästa dag.